Kemm ġagħlitni nbati din
ir-riflessjoni, Alla biss jaf, għaliex Hu biss jista’ jinfed il-fond ta’
qalbna. Beda jkolli dubji jekk dawn
id-dehriet setgħux kienu ġejjin mix-xitan, li kien qed ifittex li b’dawn
il-mezzi jġgħalni nitlef ruħi. Minħabba
li bdejt nisma’ li x-xitan dejjem iġib ġlied u taqlib, jien bdejt naħseb li,
tassew, minn meta jien bdejt nara dawn il-ħwejjeġ, id-dar tagħna ma baqgħetx
l-istess, għaliex il-ferħ u l-paċi kienu għebu.
Kemm niket ħassejt! Jien għarraft
lill-kuġini tiegħi bid-dubji tiegħi.
“Le, mhux ix-xitan!” wieġbet Ġaċinta, “żgur li le! Jgħidu li x-xitan hu ikrah ħafna u li hu
isfel taħt l-art fl-infern. Iżda dik
is-Sinjura hi sabiħa ħafna, u rajniha titla’ lejn is-sema!”
Il-Mulej Tagħna inqeda
b’dan biex itaffili xi ftit id-dubji li kelli.
Iżda matul dak ix-xahar, tlift il-ħeġġa kollha biex nagħmel
is-sagrifiċċji u l-atti ta’ mortifikazzjoni, u spiċċajt intella’ u nniżel jekk
ikunx aħjar li ngħid li kont qed nigdeb, u b’hekk inwaqqaf kollox.
“Tagħmilx hekk!” qalu Ġaċinta u Franġisku. “Ma tarax li issa se tgħid gidba, u li tgħid il-gideb
huwa dnub?”
Waqt li kont qed naħseb
hekk, kelli ħolma li iktar żiedet id-dalma tal-ispirtu tiegħi. Rajt ix-xitan jidħaq li rnexxielu jqarraq
bija, filwaqt li pprova jkaxkarni l-isfel lejn l-infern. Kif sibt ruħi taħt idejh, tant bdejt inwerżaq
ngħajjat u nsejjaħ lill-Madonna biex tgħinni, li qajjimt lill-ommi. Bil-ħasda, hi għajjtitli u staqsietni x’kien
ġara. Ma niftakarx x’għedtilha, iżda
niftakar li kont tant ibbist bil-biża’ li ma stajtx norqod iktar dak
il-lejl. Din il-ħolma ħallietli ruħi
mgħottija bi sħaba ta’ biża’ u dwejjaq tassew.
L-uniku serħan tiegħi kien li mmur għalija waħdi f’xi post imwarrab, u
hemm nibki kemm niflaħ. Anke l-kumpanija
tal-kuġini tiegħi bdejt inħossha ta’ piż, u minħabba f’hekk, bdejt nistaħba
minnhom ukoll. L-imsejkna tfal! Xi drabi, kienu jfittxuni, jgħajjtu ismi u ma
jirċievu l-ebda tweġiba, iżda jien kont inkun hemm il-ħin kollu, moħbija
qribhom f’xi rokna fejn qatt ma seta’ jiġihom f’rashom li jfittxu.
Kien qorob it-13 ta’
Lulju, u kont għadni niddubita jekk kellix immur. Ħsibt f’qalbi: “Jekk hu x-xitan, għalfejn kelli immur
narah? Jekk jistaqsuni għax ma kontx sejra,
ngħidilhom li kont qed nibża’ li seta’ kien ix-xitan li qed jidhrilna, u
għalhekk ma kontx se mmur. Ħalli Ġaċinta
u Franġisku jgħamlu li jridu; jien m’iniex se nerġa’ lura iżjed lejn il-Cova da
Iria.” Kont ħadt id-deċiżjoni, u jien
kont beħsiebni li nwettaqha.
Minn filgħaxija tat-12
tax-xahar, in-nies kienu diġà bdew jinġemgħu, bl-instennija tal-ġrajjiet
tal-jum ta’ wara. Jien għalhekk sejjaħt
lil Ġaċinta u lil Franġisku u għiditlhom bid-deċiżjoni tiegħi.
“Aħna sejrin,” weġbuni
huma. “Is-sinjura qalet li għandna
mmorru.”
Ġaċinta offriet li
tkellem lis-Sinjura, iżda tant kient inkwetata li jien ma kontx sejra, li bdiet
tibki. Jien staqsejtha għaliex kienet
tibki.
“Għax int ma tridx tmur!”
“Le, jien m’iniex se
mmur. Isma! Jekk is-Sinjura tistaqsi għalija, għidilha li
jien m’iniex sejra, għax nibża’ li tista’ tkun ix-xitan.”
Jien imbagħad ħallejthom,
biex immur nistaħba, ħalli nevita li jkolli nkellem lin-nies kollha li ġew
ifittxuni biex jistaqsuni l-mistoqsijiet.
Ommi ħasbet li jien kont qed nilgħab mat-tfal tar-raħal, filwaqt li jien
il-ħin kollu kont mistoħbija wara l-arbuxxeli tal-għollieq fil-proprjetà
tal-ġar li tmiss mal-Arneiro, ftit lejn il-lvant tal-bir li diġà kont semmejt
kemm il-darba. Hi għajjtet miegħi, hekk
kif wasalt lura d-dar dak il-lejl:
“Fik qaddisa żgħira
tal-ġibs mill-aqwa, tassew! Il-ħin kollu
minn x’ħin ma bqajtx tieħu ħsieb in-nagħaġ, ma tagħmel xejn ħlief tilgħab, u
fuq kollox tgħamel dan b’tali mod li ħadt ma jista’ jsibek!”
L-għada, meta kien kważi
sar il-ħin biex immorru, f’daqqa waħda ħassejt li kelli mmur, imġagħala minn
qawwa mhix tas-soltu li bilkemm stajt inrażżan.
Imbagħad tlqat, u għaddejt id-dar taz-ziju biex nara jekk Ġaċinta kenitx
għadha hemm. Sibtha f’kamritha, flimkien
ma’ ħuha Franġisku, għarkupptejhom maġenb is-sodda, jibku.
“Mela m’intomx sejrin?”
staqsejt jien.
“Mhux mingħajrek! Aħna ma nissugrawx. Ejja!”
“Iva, jien sejra,” weġibt
jien.
Wiċċhom xegħel bil-ferħ,
u morna flimkien.
Kien hemm ġmiegħi ta’
nies jistennewna matul it-triq, u bit-taħbit fl-aħħar irnexxielna naslu
hemm. Dan kien il-jum li fih
il-Madonna għoġobha tirrivelalna s-Sigriet.
Wara dak, biex tqajjem il-ħeġġa dgħajfa tiegħi, qaltilna:
“Issagrifikaw irwieħkom għall-midinbin, u għidu
ħafna drabi lil Ġesù, speċjalment kull darba tagħmlu xi sagrifiċċju: Ja Ġesù, dan
għall-imħabba Tiegħek, għall-konverżjoni tal-midinbin, u bi tpattija
għad-dnubiet magħmulin kontra il-Qalb Bla Tebgħa ta’ Marija.”
No comments:
Post a Comment